JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, November 7, 2014

kata-kata orang

Kenapa yer ... Ada sesetengah orang, setiap kata yang keluar dari mulut dia .. tak pernahnya baik dan indah. Tak ada yang manis. Dalam ertikata yang lain .. kata-kata tersebut mesti berunsur kutukan dan "menyakitkan hati".

Orang kata .. 'Kata-kata mencerminkan isi hati dan keperibadian kita'. So, aku rasakan, orang seperti ini mempunyai hati yang tidak bersih. Ini jelas bila tiap isi hati yang dikeluarkan melalui kata-kata dia semuanya 'negatif'. Susah dia nak keluarkan kata-kata yang 'positif', yang indah, yang manis dan 'menyejukkan'. Yang kerap kali keluar ialah kata-kata 'negatif' yang berunsur kutukan, yang menggambarkan 'jealousy' atau kesakitan hati si dia sendiri. Motif?? Entahlah .. hati dia tak senang tengok orang lain dan secara tak langsung mungkin nak menyakitkan hati pihak yang satu lagi kot?

Eh .. korang wat per eh bila jumpa orang camni? aku buat donno jer .. tak kuasa nak layan. Aku senyum jer walaupun dalam hati 'sedikit terluka'. Walaupun dalam hati berkata 'I think u ni kena pergi sekolah balik lah .. learn how to communicate with people cos u are lack of PR skill'.

No comments:

Post a Comment