JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, March 16, 2010

Perarakan MauliduR Rasul





Perarakan MauliduR Rasul


Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia!!..Just nak berkongsi cerita…
Pada 26 Feb lps aku mengikuti perarakan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Melaka…Tema tahun nie 2010 nie “Memantap Ukhwah Memperkasa Ummah”..Dah bertahun gak aku join ..seronok sangat… Insyaallah tahun depan kalau panjang umur nak join lagi..

12 Rabiulawal dalam bulan Hijrah merupakan hari kebesaran iaitu tarikh kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. Seperti tahun sebelumnya, majlis perarakan sambutan ‘ Maulidul Rasul ‘ sering diadakan. Perarakan untuk tahun 1431 H bermula dari Stadium Tun Fatimah, Bukit Serindit hingga ke Masjid Al Azim iaitu sekitar 2 km perjalanan dan dijangka mengambil masa sekitar 1/2 jam tamat. Terdapat 173 kontijen iaitu lebih dari 8,000 peserta terlibat dalam barisan perarakan tersebut…

TAKBIR !!!
ALLAH HUAKBAR!!!

No comments:

Post a Comment