JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, January 19, 2011

Moero Attack!

Sape-sape yg sebaye2x aku lahir tahun 80-an atau sebelum tu mesti sinonim dengan tajuk Moero Attack ni..Ni citer pasal volleyball..



Tiba-tiba je aku teringat cerita Jepun yang satu ni. Sapa-sapa yang sebaya aku, kalau tak silap masa tahun 1990an, darjah beraper erk.., memang sure follow cerita ni petang-petang. Ada yang sanggup ponteng latihan rumah sukan ngan skolah agama semata-mata nak tengok cerita ni. Aku tak terkecuali Kalah Rosalinda, , Sana’y Walanang Wakas, Pangako Sayo, sumer kalah! hahaha!

Cerita Moero Attack ni bukan calang2! Penuh semangat kesukanan. Paling penting budak2kampung aku tetiba jadik antu bola tampar time tu!!! Lawak! Bola plastik yg buleh tiup ngan mulut tu sampai bersepai la gara2 nak buat Sommersault Berpusing! Giler btol! lau tak silap nama watak utama cerita ni "Chun", n of course la dia memang cun. Masa cerita ni tayang kat TV1 dulu memang tengah gempak fenomena cerita Jepun alih bahasa. Tapi cerita lain tak buleh lawan cerita ni. Aku siap hapal lagik theme song dia!! Fanatik bagai nak rak!… Ntah bila la nak dapat tengok cerita nie lagi. Masa surf internet, ramai gak yang bagi pendapat yang sama. Ramai yang suka giler cerita ni, tapi so far takde VCD ke... Kalau nak try pon, carik footage dia kat RTM. Hmmm… sapa yang nak pegi Jepun tu, tolong2 la surveykan…........;)

No comments:

Post a Comment