JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, April 22, 2011

Pengalaman Yang Lepas



Dalam diam, kadang-kala kita terlupa atau tak percaya, umur kita semakin jauh berlalu pergi. Pantasnya masa berlalu.. Bagi yang mengira akan waktu, mungkin semua ini hanya sebuah perubahan angka sahaja. Bagi yang sentiasa muhasabah atas segala yang berlaku, ada maknanya tersendiri.

Mungkin ada yang terlalu pahit untuk di kenang dan untuk di imbas kembali. Buat kenangan yang lepas, kalau di beri peluang untuk di undurkan masa, tak mahu rasanya untuk menerima peluang tersebut. Cukuplah apa saja yang telah di lalui selama masa itu. Semua itu mengajar aku apa erti menjadi seorang manusia. Mengajar aku apa erti susah, kesenangan tanpa kebahagiaan. Apa yang perlu, harungi apa yang ada di depan mata, dan jadikan pengalaman yang lepas buat pelindung diri supaya tak terkena kali kedua di masa hadapan.

Terima Kasih Kenangan. Terima kasih Pengalaman. Tanpa kamu "berdua", aku mungkin lagi masih tercari-cari di mana erti hidup yang sebenar. Kerana kamu "berdua", buat aku lebih mengenali diri aku sendiri.Dengan kamu "berdua" juga, buat aku lebih mengerti ke mana hala tuju hidup yang hakikinya.

Hidup yang lepas, terlalu perit untuk di titipkan ke dalam perjalanan blog ini. Mungkin saja memerlukan masa dan ruang yang tertentu. Bukan mengharap sesuatu dari pembaca setia blog ini, tapi untuk memberi suatu kenangan yang di kongsi bersama buat Si Muda jadikan panduan dan pegangan, buat yang Sebaya di jadikan renungan, dan untuk yang lebih mendahului umur ini menjadikan semua ini sebagai peringatan. Mungkin saja kenangan anda lebih meriah dari aku, dan mungkin saja pengalaman anda lebih bermakna. Mungkin satu hari nanti. Insyaallah ~

Semua kita ada kisah tersendiri. Kisah silam yang hanya kita sendiri saja yang tahu bagaimana perjalanan nya.
Tapi aku bangga dengan kehidupan aku yang lepas. Sebab kehidupan yang lepas buat aku menjadi lebih dewasa dari yang sepatutnya.

Terima kasih pengalaman. Kau jugalah kenangan.

No comments:

Post a Comment