JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, September 19, 2011

Johnny English Reborn yang kelakau abis.!! :)



lamanya aku tak menonton wayang, rasanya hampir 2 bulan kot... banyak jugaklah cerita yang dah ketinggalan... tapi semalam aku berkesempatan untuk menonton! ape lagi aku pun pilih untuk nengok filem yang pastinya menjadi tontonan ramai iaitu Johnny English Reborn... pelakonnya sudah tentu Rowan Atkinson a.k.a Mr Bean!

Mr Bean memang lawak! Movie ni adalah sambungan dari Johnny English yang pertama pada tahun 2003.
filem nie mengisahkan Johnny English seorang Secret Agent yang ditugaskan untuk menyiasat dan menghalang rancangan membunuh Perdana Menteri China...

synopsis:

Setelah gagal dalam misinya di Mozambique, Johnny English telah dibuang dari intelligence service, MI7. Jadi untuk menyembuhkan kekecewaan dan melupakan peristiwa tersebut, English tinggal bersama-sama dan menjalani latihan seperti seorang sami di pergunungan Tibet. Dia dilatih untuk menjadi lebih kuat termasuklah menarik batu besar menggunakan tuttt, dipukul di tuttt tanpa rasa apa-apa dll. Funny juga masa part ni.



Walaubagaimanapun oleh kerana English sebelum ni memang seorang agent perisik terbaik di MI7, dia dipanggil kembali ke London untuk satu misi. Misinya adalah untuk menyelamatkan President China daripada dibunuh oleh satu kumpulan pembunuh upahan. Konspirasi yang berlaku adalah terdiri daripada orang di KGB, CIA dan MI7 sendiri ~ ada musuh dalam selimut nampaknya..



Agent Tucker, seorang agent baru ditugaskan bersama English dalam misi tersebut. Walaupun dia masih freshies tapi bijak juga. Tapi masalahnya setiap cadangan dia mesti English reject mentah-mentah, tak nak percaya sebab rasa diri dia lebih senior dan lebih tahu. Padahal English ni bawak masalah lagi adalah. Kekasih English dalam filem kali ni adalah seorang pakar psikologi di MI7 lakonan Rosamund Pike. Dia yang membantu English untuk mengingati kembali kisah di Mozambique yang turut menjadi salah satu klue penting dalam menyelesaikan misi terbarunya.



bagaimana Johnny menghadapinya, kena saksikan sendiri di pawagam!

sebelum masuk panggung aku dah agak pasti filem ni sangat kelakar... mesti gelak dari mula sampai habis punya! memang jangkaan aku tak meleset... bila citer nie mula aku dah ketawa sampai nak pecah perut dibuatnya! semua babak yang dipertontonkan kelakar habis! memang gamatlah panggung wayang dibuatnya... walaupun pada filem kali ini Rowan berlaku agak serius tetapi wataknya itu tetap kelakar!

secara keseluruhan filem ini memang kelakar habis... rugi kalau kawan2 tak menontonnya... aku bagi 10 bintang kerana berjaya buat aku ketawa tak henti2!




p/s:sangat la like cerita ni..babak paling best time meeting dengan presiden dimana kerusi Johnny English sekejap naik, sekejap turun…cam haram lawak die..haha…keluar air mata tengok….

No comments:

Post a Comment