JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, November 10, 2011

takdir Allah itu indah~@

~Dulu aku pernah lihat diri ini sebagai yang putus asa..takde makna lagi..iye,,memang bibir nie selalu mengukir senyuman untuk kalian tapi semuanya palsu.aku hipokrit dengan diri aku sendiri.aku cuba untuk berdiri walaupun aku telah jatuh berkali-kali. setiap kali aku jatuh,aku lihat sekeliling aku.
aku tetap bersyukur dengan nasib aku.aku tahu, selemah-lemah diri aku,aku masih ada orang sekeliling aku. gelak tawa mereka sentiasa menceriakan aku.


Ada seorang insan, aku letakkan rasa rendah diri aku terhadap dia. walaupun dia melalui rasa derita yang lebih dari aku, dia tetap boleh menceriakan hari aku. aku hormatkan dia. setiap nilai tutur kata & gelak tawa,semata-mata untuk aku melupakan rasa sakit apabila aku terjatuh.

Aku percaya 'takdir Allah itu indah'.walaupun masih awal, aku tetap berdoa, aku tidak akan hilang insan seikhlas dia..

p/s: Dugaan Allah itu hebat,begitu juga dengan nikmatNya kan?
-Soffiya-

No comments:

Post a Comment