JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, November 11, 2011

Two in One

Assalamualaikum::

Hari dah Jumaat.sekejap je dah nak hujung minggu.Almaklumlah hidup sebagai "Aku"& bekerja di kota nie, kalau tak kuat mental & fizikal, boleh 'syahid'..Banyak sweet sour & bitter aku telan.(kalau korang dalam kalangan yang rajin membaca post2 aku ni, mesti korang tau aku ni "spesis" macam mana. Kalau bukan,meh sini aku bagi tau.. aku seorang yang pemendam yer.. bukan pendendam:)

Hari ke hari pelbagai situasi yang terpaksa rela aku hadapi.Kadang-kadang ada juga yang terluah.Tapi tak semua.

Aku tak tau sejauh mana kesedaran kita akan kehidupan yang sementara ni. Just a transit. (betulkan english aku..), abaikan.Aku selalu sedar akan kehidupan yang TEMPORARY nie.Tapi aku, selalu jer ke laut,kadang-kadang tu cam lalang.!!(faham2 jer la).Tapi aku tak stop berdoa & berusaha supaya aku & kita semua akan bertambah baik dari sehari ke hari. Kita increasekan tahap "kebaikan" kita dari dalam & istiqomah. InsyaALLAH segala usaha dipermudahkan.

*******************************

Hidup nie bukan semata-mata AKU-AKU, KAU-KAU (indivualisme- ntah betul ke tak istilah aku nie).Kalau kita cermati lebih dalam, maka ada makna yang tersembunyi yang jauh lebih luas. Dimana, sesungguhnya HIDUP ini bukannya kehendak kita. Tapi kehendak Allah S.W. T, Yang Maha Memiliki Kehidupan. Hidup bukanlah untuk diri sendiri, tetapi memberi manfaat kepada orang lain serta hidupan alam semestar.

Kalau kita melakukan sebuah perjalanan ke dalam diri kita sendiri "inner journey" , maka kita akan menemukan bahawa hidup kita ni sangat mengagumkan,& kita bakal menghargai kehidupan ini.

Hidup ini hanya "pemberian" dari Yang Maha Memberi.Dia jugalah yang berkuasa mengambilnya kembali.Justeru,dalam apa yang kita lakukan dalam seharian biarlah kita niatkan hanya keranaNYA.

sedarlah!! sedarlah!! tak kira tua, tak kira muda, hiduplah dengan ADDIN, insyaALLAH. Selamat Dunia & Akhirat. Jika hidup berlandaskan Hati, kita hanya bakal mencemarkan, menyakiti banyak hati lain & hati sendiri. Ikutkan HATI,"MATI".

Apa pun yang kita hadapi, S.A.B.A.R (falsafah lak aku nie.....=)

No comments:

Post a Comment