JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, February 17, 2012

~Giler Dalam Setia ~

korang semua tahu tak gila dalam setia tu apa ? macam orang gila jugak hidup dalam realiti tapi fikiran dan hati masih dalam kenangan lama.. sangkar kenangan lama ~ tak mampu untuk keluar ! dan memegang janji yang terlafaz sedangkan janji itu telah dimungkiri oleh seseorang ... ada someone sangat sayang2kan seseorang tu .. dia merana sedangkan si dia telah bahagia .. tapi dia tetap menunggu seseorang itu walaupun hatinya kini telah diberikan oleh orang lain.. dia sedang berperang dengan perasaan lamanya ... dia sedang memegang kata setianya .. "gila dalam setia'' kesetiaan yang hanya di pegang olehnya bukan oleh orang yg dia sanyangi dan cintai .. mengapa ~ susahkan ingin membuang perasaan cinta itu walaupun hidup merana ? walaupun si dia langsung tiada perasaan padamu lagi !

biarpun beribu orang menyatakan dia sedang gila ! gila dalam setia ~ tapi dia tetap berpegang teguh pada kata2nya .. walaupun berjuta tangan menghulur untuk dia bangkit dari sangkar itu ..dia masih duduk termangu dan terus menunggu .. menunggu hingga ajal menjemput ..memang! orang sekeliling menangis melihat penderitaan dia .. lalu mereka bertanya apa yang dapat membuat kan kamu bangkit kembali ? dia menyatakan aku ingin cintaku yang lama.. aku nak kesetiaan ku di balas oleh orang yang aku sedang setia ..hanya itu yang buat kan ku kembali bersinar.. orang sekeliling hanya dapat menangis melihatnya .. dan hanya mampu berdoa ..'ya Allah bangkitkan lah dia dari masa lalu '' aku tak ingin melihat dia menderita atas kegilaan kesetiaan yang dia pegang ! lalu mereka pergi ... sambil berkata ''tidak pernah aku jumpa org yg terlalu hanyut dalam kegilaan cinta''...


hati berbicara :


'' aku percaya ..kadang2 cinta itu menimbulkan satu kekuatan ..satu semangat .. kerna orang yg jahat boleh berubah jadi baik kerana cinta .. tapi cinta juga boleh buat seseorang itu derita ..bila hilang cinta keadaan berubah .. terkadang jadi sasau .. dan bila cinta ilahi telah hilang dari hatinya .. dia akan tetap jadi gila..dan jadi hamba cinta kepada manusia ..''

manusia seringkali menyatakan .. cintai lah Allah itu lebih penting tapi seringkali meninggalkan suruhan2NYA .. cinta kanNYA hanya dimulut takkan mampu membawa apa-apa erti dlm keidupan ..jika kita betul-betul cintakanNYA ..dalam setiap perkara yg kita ingin lakukan pasti kita akan rasa takut akan kemurkaanNYA ..bukan selepas buat baru kita rasa takut ..

so kepada org yg sdg hidup dlm 'gila dalam setia' bangkitlah lebih baik kamu mencari 'gila dalam setia' kepada Allah itu lebih menenangkan dan pasti tidak akan sia-sia.. bangkitlah sayang .. aku ingin melihat kamu bangkit kali ini saja !! (khas buat dirimu )

No comments:

Post a Comment