JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, February 23, 2012

~Rindu.....

Sesungguhnya aku amat rindu pada saat itu.Rindu pada dia yang jauh namun dekat dan terus melekat dihatiku.Dia yang telah pergi meninggalkan aku terlebih dahulu.Sungguh,aku rindu!

Perginya dia sebenarnya mengingatkan kami yang menyayangi dia akan erti kehidupan yang sementara.Perginya dia secara tiba-tiba memberi peringatan agar kami yang menyayanginya akan bersedia setiap saat dengan kematian.Dan perginya dia pastinya menyedarkan kami pesanan dari junjungan besar, Nabi Muhammad s.a.w penyakit yang sering melanda umat akhir zaman.

” CINTAKAN DUNIA & TAKUT MATI”.

Kerana ku tahu dia pergi kerana ALLAH lebih menyayanginya, ku titipkan doa buat 2 insan tersayang,arwah datuk Hj Mohamed Dali b. Abu & arwah Pakcik Abd Ghani b. Awi.

Ya ALLAH, ampunilah arwah Hj Mohamed Dali b. Abu & arwah Abd Ghani b. Awi , angkatlah darjatnya dlm kelompok orang-orang yg mendapat petunjuk berilah penggantinya sesudah kepergiannya menyusul org-orang yang telah berlalu &,wahai Tuhan alam semesta berikanlah dia kelapangan di dalam kuburnya & terangilah dia di dalam kuburnya.

Ya ALLAH ampunilah dosanya, sayangilah dia, maafkanlah dia, sihatkanlah dia, muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah kuburannya, , bersihkanlah dari segala kesalahan sebagaimana kain putih bersih dari kotoran, gantikanlah untuknya tempat tinggal yang lebih baik dari tempat tinggalnya, keluarga yang lebih baik dari keluarganya, dan peliharalah dia dari siksa kubur dan siksa neraka.
“Wahai Tuhan Maha Penyayang, perkenankanlah permintaan ini. Amin, Ya Yabbal Alamin.”

~Dari-NYA kita datang & kepada-NYA kita kembali~

No comments:

Post a Comment