JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, October 25, 2013

belajar jadi orang postif.

Dulu lain, sekarang lain. Tapi lain sikit je. Nak berubah ke arah pemikiran yang lebih positif dan maju ke depan. Tak nak dah jadi lembik.Jadi manusia, biar tahu arah tujuan hidup. Okay, I tengah muhasabah diri ni. Jangan kacau..


Kadang-kadang susah nak terima kenyataan, nak telan rasa pahit dalam kepura-puraan kita sedang rasa manis menikmati aiskrim Sundae.kihkihkih..faham tak ghupaa nya macam mana?..

 
Aku telah lewat sedar diri. Kerna baru sekarang, aku mula di hempap dengan bertubi-tubi penyesalan atas salah silap aku yang semalam, kelmarin dan dulu-dulu kala.


Sikit..sikit..sikit..belajar positifkan diri.belajar jadi manusia yang SABAR.kenapa perlu belajar jadi manusia sabar? sebab Allah itu selalu bersama dengan mereka yang tahu apa itu SABAR.


SABAR. bukan perkara mudah.nak-nak melibatkan hati dan perasaan.(bukan perasaan CINTA ya adik-adik)..sabar dalam hidup. Payah.payah..tapi kena belajarlah..Allah selalu dengan manusia SABAR.


*** belajar jadi orang positif***

Biar orang susahkan kita, jangan kita susahkan orang.
Kalau kita mudahkan urusan orang, Allah akan mudahkan urusan kita.
PERCAYA ! YAKIN !


Ya Allah, kuatkan hati hambaMu :')

No comments:

Post a Comment