JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, October 10, 2013

duduk diam-diam

kadang-kadang
aku diam sebab aku bimbang tersalah cakap

selalunya
aku diam sebab aku tak tahu nak cakap apa

kadang-kadang
aku diam sebab aku takut bicara aku menyentapkan

selalunya
aku diam sebab aku tak ada mood nak cakap

kadang-kadang
celoteh aku merimaskan
perkataan aku menyakitkan
nada aku menjengkelkan
ayat aku menikam kalbu
teras perkataan aku membosankan
isu yang di bicarakan memualkan
gurauan aku kasar
intonasi aku tinggi
dan bermacam lagi

aku diam sebab kadang-kadang aku sedang khusyuk membaca
aku diam sebab kadang-kadang aku penat berbicara
aku diam sebab kadang-kadang aku asyik cakap benda yang sama
aku diam sebab kadang-kadang kau bosan mendengarnya

tapi.. aku tak tahu
dengan diam dari berkata-kata buatkan kita seperti orang asing yang tak pernah kenal
dengan diam membuatkan kita berasa pelik untuk begurau senda kembali
dengan diam banyak perkara mengenai kita tidak diketahui

kadang-kadang aku rasa diam itu lebih baik
tapi rupanya dengan diam juga perkara tidak menjadi baik

No comments:

Post a Comment