JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, October 20, 2014

Imbau.

Assalamualaikum. Selamat petang. 

Lama rasanya tak menjengah sini. Tak menulis. 

Aku jenis yang suka baca balik apa yang aku dah tulis dalam blog ni. Banyaknya kisah hidup aku lah. Kecewa, bahagia, sedih, semua ada dalam ni. Pasal kawan, pasal kesayangan, family, semua ada. Semua aku tulis dalam blog ni. Nak delete, malas. Nak bagi orang baca, segan. Lantak kau situ. Segala rasa aku, segala kisah aku, biar ada dalam ni. Biar je. Sekurangnya nanti, aku boleh baca lagi dan lagi. Dan dari segala jenis entry dalam ni, boleh aku jadikan pengajaran dalam hidup aku. Pahit manis masam masin cukup lengkap. Semua ada. 

Alhamdulillah. Aku rasa hidup aku bertambah baik. Dengan adanya sahabat-sahabat di sisi. Terima kasih sahabat. 

Dan lately ni sibuk dengan Whatapps. Sibuk. Serius. Bukan sibuk apa sangat. Sibuk membalas whatapps dari kawan-kawan sekolah menengah rendah. geng-geng pink kami tuh. Meriah. Nongneng nongneng handphone aku bunyi. Time kerja and time nak tidur memang mute. Kalau tak, bunyi je. Meriah. Dah macam reunion di alam maya je. Mula rasa rindu kat zaman sekolah. Kalau boleh putar-putar balik masa, aku putar dah. Ha ha ha. Putar pergi masa berjimba je. Aci tak? :p

'Hoi. Rindu korang hoi. Aku tak bercakap banyak pun dulu, aku still teringat telatah korang. Perangai budak yang sampai ke besar pun, still bawak lagi kan? Perangai gila korang. Ha ha ha.'

Syukur alhamdulillah sekali lagi. Semua jadi manusia. Semua tak berperangai puaka. Semua menjadi. Walaupun zaman sekolah nakal sangat (erk tapi aku tak .. aku baik), tapi bila dah besar ni, membesar jadi orang yang berguna. He he he. Kerjaya tak usah cakaplah. Macam-macam. Semua best-best. Berjaya semua. Yang kahwin beranak pinak pun ramai.. Ha ha ha. Semoga berbahagia ke syurga. Doakan aku baik-baik ye. Peace. :p


End. Sambung buat kerja. Bye. :)

No comments:

Post a Comment