JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, December 6, 2010

Salam Maal Hijrah 1432 Bersamaan 7 Dec 2010



Assalamualaikum.. pejam celik pejam celik kita dah sampai ke penghujung tahun 2010 dan esok kita akan menyambut Maal Hijrah 1432. Begitu cepatnya masa berlalu.

Bercakap mengenai Maal Hijrah Majlis sambutan Maal Hijrah peringkat Kebangsaan akan diadakan di Dewan Plenari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada jam 8.00 pagi hari selasa 7 Disember 2010. Tema kali ini ialah 1 Malaysia , 1 Ummah . Agak-agak siapalah tokoh Maal Hijrah 1432 Hijrah yer?.

Aku berharap semoga kita semua bersedia untuk berhijrah ke arah yang lebih baik dan ini menuntut kepada pengorbanan yang besar dari kita dan juga istiqamah yang hebat. Disamping itu juga marilah kita menghayati penghijrahan Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat didalam menegakkan syiar Islam.

P/s : Jangan lupa baca doa akhir dan awal tahun. Semoga tahun baru yang akan menjelang lebih baik dari tahun sebelumnya.

No comments:

Post a Comment