JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, May 7, 2012

Ya Allah ya Tuhanku..

Ya Allah ya Tuhanku..

aku yakin, dugaan ini, ada hikmahnya..
akan meningkatkan keimanan ku..
akan menambahkan ketakwaan ku..

Ya Allah ya Tuhanku..

Hamba mu ini terlalu lemah ya Allah..
masih menangisi ujian yang telah Kau titipkan pada ku hampir setahun yang lalu..
dan kini, satu ujian yang maha hebat didatangkan kepada ku..

Ya Allah ya Tuhanku..
Sanak-saudaraku kelu tidak terkata..
Teman sejati ku terpinga-pinga
Apabila melihatkan ujian yang Kau berikan kepada ku.
Mereka sedih dan pilu melihat titisan air mata di pipiku...
Namun, semua sepakat mengatakan..
"Allah mengujimu....Yang terbaik akan datang...bersabar wahai saudariku"

Ya Allah ya Tuhanku..
Aku yakin janji-janji Mu yang telah tertulis dalam Al-Quran, kitab yang suci
Aku yakin, Kau tidak akan mengujiku melebihi kemampuanku...

Ya Allah Ya Tuhanku..
Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih dan Penyayang....
Wahai Tuhan Yang Maha Mendengar... Kau mendengar rintihan hatiku setiap malam
Wahai Tuhan Yang Maha Melihat... Kau melihat titisan air mata ku dan kesungguhan ku menanggung derita

Ya Allah...tingkatkan kesabaranku...
Kekalkan kewarasanku..



YA ALLAH.....Bantu hamba mu ini...

No comments:

Post a Comment