JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, February 2, 2011

FernanDo Torres Leaves LiveRPooL



Nak tau tak,Dari malam aritu aku tercongok di depan laptop…Membaca update dari website…Masih mengharap yang Torres berubah hati dan tidak berpindah ke Chelsea. ..
esoknya, aku tersedar dan terus membuka laman web rasmi Liverpool dan ternampak tulisan nie:



Tak sangka akhirnya ia berlaku. Macam tak percaya. Tapi itulah kehidupan. Tiada yang mustahil. Tipulah kalau aku kata aku tak kecewa sikit pun dengan perpindahan ini. Aku kecewa. Rasa macam nak terbang ke London dan tumbuk muka Torres sekuat yang mungkin pun ada. Apa kan daya…

Dalam Liverpool Kita dihidangkan dengan gol yang cantik dari Torres. Torres banyak menjaringkan gol cantik dan itu fakta yang kita tak boleh nak tolak. Persembahan beliau mantap. Selepas pemergian Owen, Torres adalah striker terbaik yang pernah Liverpool miliki. Tidak melampau kalau aku katakan yang Torres merupakan salah satu striker terbaik yang pernah Liverpool miliki.

Sehinggalah hari Jumaat yang lepas....

Tak sangka Torres menyerahkan surat transfer request.. Yang paling tak dapat terimat sekali, kenapa kau buat semua ni masa 3 hari terakhir waktu perpindahan?

Aku masih ingat lagi bila aku baca statement kau ini satu masa dahulu, "I would like to be remembered as a player who won trophies for Liverpool. I have plenty of years here, I am sure about that, and I hope the trophies will come ..

Tapi kini kau sudah pun berpindah ke Chelsea. Mana pergi janji-janji kau dahulu? Kau juga pernanh berjanji yang kau tak sanggup untuk bermain di kelab lain dalam EPL. Mana janji tersebut?


"Manusia boleh diingati dan dilupai dalam sekelip mata."

Itulah ayat yang aku pernah dengar dari pensyarah aku dan hari ini ia terbukti benar. Torres yang dulu disanjungi kini sudah dibenci dan dilupai oleh para peminat. Ada yang bertindak dengan membakar jersi Torres. Walalupun perbuatan tersebut tidak beretika, tapi aku tak salahkan mereka. Hati mereka telah terluka.

Ramai yang bagi ucapan selamat maju jaya pada kau tapi aku tak nak. Sebab kalau kau berjaya, ini bermaksud Chelsea juga akan berjaya. Aku harap kau akan pulang semula ke Sepanyol dan bermain di La Liga secepat mungkin…..

Terima kasih atas sumbangan kau ..Tolong jangan bercakap pasal Liverpool lagi. Kau bagaikan sudah mati di hati peminat Liverpool FC..!

No comments:

Post a Comment