JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, February 16, 2011

Updated Status

“This is your Publisher..” Status.... Aku selalu update status. Tapi itu dulula. Bila aku sedar tentang banyak keburukan dari kelebihan pada status tersebut, aku dah jarang buat status yang terlalu open sangat lagi. Contohnya macam nie, nak pergi mana update status, nak buat apa update status.

Seseorang telah menyedarkan aku, discuss dengan aku pasal nie. Dia juga dalam bidang computer, so dia lebih arif dari aku, lebih lama dalam bidang nie berbanding dengan aku. Hasil perbincangan tu, aku sedar bahawa apa yang kita update status tu boleh buat semua orang tahu apa yang kita buat. Orang tahu kita nak pergi mana, tapi jika ada orang nak buat jahat pada kita, boleh je dia pergi ke tempat yang sama, dan memulakan rancangan jahatnya. Boleh je orang nak gagalkan rancangan kita. Bukan nak bersangka buruk, tapi perlu sentiasa ingat & be careful. Hati manusia tak siapa yang tahu. Tak semua benda kita boleh bagitahu orang, . Jangan nak show off


p/s: Thanks Zack for your advice ;)

No comments:

Post a Comment