JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, July 20, 2011

aku peminat Liverpool tapi hati tetap MALAYSIA ;)

Demam Liverpool bagi peminat Malaysia berakhir di Stadium Nasional Bukit Jalil Petang Sabtu lalu dengan menyaksikan kemenangan yang sudah dijangka apabila menentang skuad Malaysia. akan tetapi 3 gol berbalas 6 dari Malaysia sudah cukup melegakan seluruh Rakyat Malaysia. ia adalah kekalahan bermaruah.!

Apapun game kemarin boleh dikatakan sempurna.. 80 ribu penonton yang hadir aku boleh dengar dan lihat semangat cintakan pasukan negara.. dikala bola dikaki pemain Malaysia mereka sorak jugak (walaupun baju kaler merah) .. memang best rasanya.. apa pun sekalung tahniah jugak buat Harimau Malaya.. walaupun bermain dengan Pemain kelas dunia.. diorang dapat buktikan jugak Malaysia mempu sumbat gol untuk perlawanan berkenaan..

Perlawanan nak kata hebat tak der lah cam tengok EPL kat tv aksi Liverpool tu.. ala-ala training mingguan jerk.. tetapi masuk babak ke dua.. memang nampak kecuakan Liverpool itu ada setelah penyerang Pelita FC Shafie Salleh masuk ke padang.. huih... 2 goal dia sumbat tu memang rasa hebat habis lah.. cam tengok world cup pun ader.. sampai mat salleh melompat2 dok sokong Harimau Malaya..

Dari pemerhatian aku, walaupun physically peminat lebih berminat nak menyarungkan jersey Liverpool tapi sebenarnya sokongan padu penonton lebih memihak kepada pasukan Harimau Malaya. Bila team kita dapat bola, nak buat try or even score pun aku rasa penyokong yang rata-rata 95% berjersey Liverpool semua tepuk tangan, menjerit gila-gila support Harimau Malaya. Tak dengar 'boo' pun macam time match Arsenal..

Minggu ini tumpuan sudah tentu untuk Malaysia vs Chelsea dan juga Malaysia vs Singapore dua misi berbeza.. Chelsea akan datang dengan skuad terbaik mereka.. manakala Singapura menanti kedatangan Harimau Malaya dengan Barisan Permain terbaik mereka untuk ke pusingan seterusnya untuk beraksi di Piala Dunia Brazil 2014.

Malaysia is our country..
Liverpool is our club..
This is our family..


P/s: aku minat liverpool dan aku cintakan MALAYSIA.. liverpool dihatiku tapi MALAYSIA darah dan jiwaku (U will never walk aloneeeee)...

No comments:

Post a Comment