JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, July 7, 2011

Kenangan Mengusik Jiwa –Tanjong Pagar Railway Station



Stesen Keretapi Tanah Melayu Tanjong Pagar kini tinggal kenangan. Itulah yang dapat diungkapkan. Setelah sekian lama beroperasi dan memberikan perkhidmatannya, ia kini diserahkan kepada pemerintah Singapura untuk dimajukan bersama dengan kerajaan Malaysia.

Secara peribadi memang ada rasa kecewa dengan penutupan dan pemindahan stesen tersebut kerana aku sering berkunjung ke stesen Tanjong Pagar untuk menjamu selera dan juga waktu dahulu pernah menaiki keretapi untuk balik ke Tampin pada musim cuti. diabadikan sebagai kenangan buat kaum keluarga dan sanak saudara aku di Malysia mahupun di Singapura.

Gambar-gambar ini memberikan pengertian yang cukup besar dan begitu bermakna buat diriku. Akhir kata, selamat tinggal Stesen Keretapi Tanah Melayu Tanjong Pagar.. So Sad.. :(










P/S: bagi yang memahami sejarah perjanjian antara 2 negara sehingga berlakunya peristiwa ini , ia sesungguhnya sangat-sangat menyedihkan. Terasa maruah diri turut jatuh. Dan semakin pupuslah apa yang didasarkan atas nama “Tanah Melayu”..(maaf jika menyinggung perasaan mana-pihak..luahan ikhlas dari hatiku)

No comments:

Post a Comment