JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, October 13, 2011

kenapa dengan aku?

Lately, hati aku tak keruan dengan hal-hal remeh kelilingku sekarang. Kadang-kadang aku terlalu sensitif dengan nada-nada suara yang tinggi terhadap aku. Malas hendak melawan, aku hanya senyap dan biarkan semua berlaku. I am really hate, those people who yelling at me. Ops.. ter 'speaking' lak. Serius, aku benci dengan orang tinggi suara dengan aku walau hanya hal kecil dan diperbesarkan macam-macam hal.



Hati aku tak keruan, kerana masih teringat benda yang patut aku lupakan. Aku masih dalam proses untuk lupakan dan memaafkan dan juga jadikan semua sebagai pengajaran hebat dalam hidup aku. Orang kata aku kini sibuk bercinta. Biarlah apa orang nak kata, Cuma aku menghargai detik-detik ini. Aku hargai detik yang aku pernah hilang 7 tahun lalu.



Hidup aku, cukup, aku tak amik tahu hal orang, orang yang suka amik tahu hal aku, aku anggap, mereka ambil berat pasal aku. Terima kasih. Aku memang jarang amik tahu hal orang sebab aku lebih suka jadi pemerhati. Kalau aku duduk sorang diri di satu tempat yang ramai orang, aku akan pandang sekekliling, bermonolog sendiri dalam hati. Susah nak biarkan otak aku nie berhenti berfikir.



Kadang-kadang aku cuba untuk tidak berfikir, sampai tahap, ada saja yang bermain di fikiranku, Terima kasih Tuhan kerana menganugerahkan aku fikiran sebegini rupa. Cuma aku penat, memikirkan hal remeh di sekelilingku. Hal-hal yang membuatkan aku sakit hati. Kenangan memang memeritkan. Memang memedihkan. Aku cuba. Cuba tuk melupakan segala-galanya. Aku cuma perlukan masa.

Inilah aku, yang akan memikirkan hal remeh sampai satu tahap, aku hanya mampu mengalirkan air mata. Kenapa dengan aku nie??

No comments:

Post a Comment