JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, December 6, 2011

Tingginya Nilai Kesabaranku..

Aku melalui detik-detik yang terlalu menduga..bukan menduga fizikalku, tapi mentalku..kalau fizikal, ok la sikit..saat aku menghadapinya, tiba-tiba aku teringat akan pesan diriku sendiri.."paling ke belakang atau pejamkan mataku" untuk hentikan semua tu buat sementara..lalu aku pejamkan mataku dan aku hidupkan satu sistem yang paling berharga dalam jiwa aku.."KESABARAN"..!!benar pesananku..seandainya aku terus menghadapinya tadi, entah apa yang bakal aku atau semua saksikan..sudah tentu berlakunya sesuatu yang aku dan semua tidak inginkan..mujur aku pejamkan mataku seketika untuk membuat konklusi emosiku..aku sedar, KESABARAN itu amat tinggi nilainya..berapa ramai terkorban angkara kegagalan menahan sabar..berapa ramai tewas gara-gara gagal untuk bersabar, dan berapa ramai yang bertelingkah dan bertelagah setelah gagal bersabar....apa jua yang dilalui menuntut KESABARAN..awas, keegoan dan keriakkan penghadang KESABARAN..tafsiran yang salah tentang maruah, mengaburkan makna sebenar KESABARAN, menyempitkan pendekatan dan melebarkan jurang antara kasih dan kebencian..KESABARAN itu amat mulia dan mustahil untuk kecundang jika memilikinya..itulah nilai sebuah "KESABARAN"..selamat beramal..

No comments:

Post a Comment