JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, August 29, 2013

Belajarlah ye...

Assalamualaikum.


Belajarlah menerima kelemahan orang lain..itu yang sedang saya belajar dan lalui sekarang..bersahabat dengan berbagai manusia yang sememangnya bermacam ragam..adakala mereka benar-benar menguji kesabaran saya..fuhhh memang betul-betul menguji mental dan fizikal saya..rasa nak marah,herdik,dan jerit kuat-kuat kat telinga dia tapi sabar masih lagi bersama saya..setia di saat saya diduga dengan ragam mereka yang macam-macam...


Entahla saya memang jenis begini..hati saya sangat-sangat sensitif..mudah tersentuh..mudah simpati..hari ni saya benci dan rasa nak marah mereka tapi esok tiba-tiba hati jadi sejuk dan kesian tengok wajah mereka..jangankan esok kadang-kadang tu tak sampai 10 minit dah timbul perasaan simpati..buatlah ape je saya dengan mudah akan maafkan mereka..mungkin ada kes-kes yang saya berdendam terlalu lama tapi saya yakin saya pasti akan maafkan mereka..


Semua manusia mesti ada kelemahan..kita sendiri pun terlalu banyak kelemahan yang kita sendiri sedar dan tidak sedar..alangkah bahagia bila orang lain memaafkan kita dan menerima baik buruk kita..jadi tak salahkan kita lakukan benda yang sama?siapa pun mereka belajarlah menerima seadanya..kadang-kadang kerana kelemahan mereka itu membuatkan mereka istimewa di mata kita..jangan kerana kelemahan mereka yang sedikit buatkan kita lupa pada kelebihan dan keistimewaan mereka..

No comments:

Post a Comment