JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, May 2, 2014

Harga Sebuah Kemaafan

Assalamualaikum
 
Pernah tak terdetik di hati kita nie untuk memaafkan insan-insan di sekeliling kita pada setiap malam sebelum tidur? Secara jujurnya, saya tak pernah buat macam tu...Bila saya tengok Program Tansformasi Minda Dato' Mohd Fadzilah Kamsah yang lepas...Saya rasa diri saya kerdil sangat...Sebab selama hidup berpuluh tahun nie saya tak pernah buat macam tu...Selalunya sebelum tidur duk baca Surah Al-Fatihah, 3 Qul dan Ayat Kursi jer...Then masuk tidur...
 
Rupa-rupanya saya terlupa yang sebelum kita tidur nie sebaik-baiknya kita maafkan semua insan yang kita kenal...Kemaafan nie tak kan senang-senang nak diberikan...Betul tak? Tapi itulah yang perlu kita buat kerana Harga Sebuah Kemaafan ini adalah tidak ternilai...
 
Natijah Kemaafan 
 
Hati yang murni 
Fikiran yang tenang 
Jiwa dan badan yang sihat 
Wajah cantik dan awet muda 
ALLAH SWT makbulkan doa kita
Menarik hidayah dari ALLAH SWT
ALLAH SWT ampunkan dosa 
Pintu rezeki terbuka luas
     
    Untuk yang dah berkahwin...Nak dapat keredhaan dalam hidup...Selalu selalu la minta maaf dengan suami...Kadang-kadang apa yang kita buat, apa yang kita tuturkan nie ada yang menyentuh hati suami...Jadi ringan-ringankan la mulut minta maaf dengan suami masing-masing...Dari keredhaan dan kemaafan suami la kita para isteri nie boleh berjaya...Berjaya Dunia dan Akhirat...
     
    Insyaallah...

No comments:

Post a Comment