JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, May 28, 2014

Kasih Sayang Cinta dan Rindu

KASIH
Pabila dia memandangku dengan penuh rasa . Pabila dia menyentuhku dengan penuh belaian.
SAYANG
Setiap kali keluar dari  rumah akan berpesan :
" Sayang bawak kereta hati-hati ".
RINDU
Setiap hari juga apabila sedang sibuk bekerja , dia akan tiba-tiba menghantar sms atau whatsapp . Atau sekadar bertanya sibuk ke? Dah makan ke belum?banyak kerja ke hari nie?
CINTA
Ketika ku sakit dia akan pastikan aku makan ubat mengikut masa.
Ketika ku sedang tidur tidak pernah mengeluh walau sedikit tentang kelemahanku ,
Ketika ku keletihan dialah tukang urut terbaik untukku.
KASIH SAYANG RINDU CINTA
Semua ini ku kenal setelah bernikah dengannya . Ketika zaman bercinta , tak pernah ku lihat dia sebegini .
Cuma yang aku tahu dari dulu hingga kini yang pasti ada ialah kesabarannya .
Sabarnya dia mendengar bebelanku ,
Sabarnya dia menangani sifat pemarahku ,
Sabarnya dia memujukku ketika ku protes sesuatu .
Sungguh . . Orang kalau tengok dia secara lahiriah akan menganggap dia seorang yang garang , bengis dan tegas .
Tapi percayalah . garang , bengis dan tegas semua hampir tiada padanya ketika berda disampingku .
semua sifat yang tiga itu ada padaku , Dia umpama unsur natural yang berada disekelilingku .
Setelah satu tahun dan seorang suami (InshaAllah akan ke syurga bersama) barulah kukenal erti kasih , sayang , rindu dan cinta.
Sesungguhnya aku hanyalah seorang isteri yang banyak kekurangan , Dan dia adalah suami yang terlalu sempurna bagiku .
Terima  Kasih Sayangku !!

No comments:

Post a Comment