JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, March 10, 2011

bukan semudah yang disangka

Banyak sebenarnya yang ingin aku tulis tetapi tidak tertulis..Seakan apa yang terlintas itu pergi ibarat angin yang mendayu..Kadang-kadang ia membuat kita tersenyum akan betapa hidup ini begitu tidak terjangka oleh akal..Hari ini kita tersenyum,.. esok?.. tiada kepastian untuk jawapan itu..Maka raihlah hidup ini sebaik-baiknya,landasan telah tersedia hingga ke penghujung..Mahu atau pun tidak ikut sahaja pilihan kita.

Memasuki tahun 2011 sememangnya bukan semudah yang disangka untuk menempuhnya,berbagai liku dan dugaan terus menduga keberadaan iman ini untuk terus kuat meneruskan cita perjuangan ini.. Ya rezeki milik-Nya,itulah pembelajaran yang paling utama kita perlu belajar saat DIA menguji diri ini.. Sebelum-sebelum ini kita terlalu bergantung kepada manusia sehingga kita berharap bahawa manusialah mampu untuk mengubah apa yang bakal merubah,ternyata persepsi itu seakan fatamogana yang belum pasti menjanjikan realiti.. Maka terbukti bukan manusia pemilik segalanya termasuk rezeki tetapi DIA yang Maha Esa,Allah Swt.... ;)


P/s:Terjatuh bukan bermakna DIA ingin melihat kita terduduk meratapi tetapi DIA ingin melihat bagaimana untuk kita bangun…

No comments:

Post a Comment