JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, June 3, 2011

dilanda kesedihan..:(




huh~ (suatu keluhan)


aku sedar apa saje yg kite hadapi kat dunia nie adalah ujian daripada Allah untuk menguji tahap keimanan & kesabaran kite. aku cube untuk sabar hadapi semua nie. aku ingin mengganggap ujian Allah ini suatu nikmat yg indah untuk diriku. aku kagum dengan ketabahan watak2 dlm novel Tautan Hati karya Fatimah Syarha yang pernah aku bace.. bile aku renung2kn & fikir2kn, aku sendiri yang sedih sebab aku masih tak mampu jadi sekuat diorang. adakah aku seorang yang lemah???

mungkin aku tak sepatutnye sesali perkara lepas.. tapi kenapa susah sangat untuk aku terime hakikat??? banyak persoalan yang ade dalam diri aku yg rasenye aku sndiri tak mampu jawab. Ya Allah, kenapa aku jadi macamni??? harap sahabat2 dapat doakn hati nie yg terbaik untukku.

kadangkala Allah hilangkn mentari...kemudian Dia datangkn guruh...puas kita menangis...mencari mana mentari kita...rupa2nya Allah nk hadiahkn kita pelangi yang indah..



semoga kesedihan sementara di dunia ini akan membawa kepada kebahagiaan hakiki di akhirat kelak.

amin ya rabbal alamin...

No comments:

Post a Comment