JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, April 19, 2012

Aku Hanya Wanita Biasa



Aku bukanlah wanita berparas jelita..
Aku bukanlah wanita yang kaya harta..
Aku juga bukanlah wanita yang punya takhta..
Aku wanita Apa adanya..aku tidak sedermawan Khadijah..
Aku tidak setegar Fatimah..aku tidak sepintar Aisyah..
Aku wanita apa adanya..
Aku hanya seorang wanita yang,
Menginginkan kesederhanaan cinta..
Aku tidak menilai rupa..aku tidak menilai harta..
Aku tidak menilai takhta..aku hanya ingin Cinta yang sederhana..

Cinta yang berlandaskan KeredhaanNYA..
Cinta yang mengharapkan Syurga dariNYA..
Cinta yang akan membawa keberkatan dan kebahagiaan dalam hidup..
Aku berharap kelak di Perbatasan Waktu..
Telah dipertemukan oleh insan pilihanMU..

Seseorang yang hatinya terpaut padaMU..
Seseorang yang mengikuti jejak RasulMU..
Seseorang yang mempedomani kitabMU..
Seseorang yang akan menerima kekuranganku..
Yang akan membimbing hidupku..yang akan melengkapi hari-hariku..
Yang Mencintaiku tanpa menuntut kesempurnaan dariku..

Aku ingin mencintainya secara sederhana..tanpa menyusahkannya..
Tanpa membebaninya..aku berharap dia juga mencintaiku secara sederhana..
Sesederhana aku mencintainya..biarlah saat ini aku menyemai cinta bersamaMU..
Menyemai Kerinduan akan WajahMU..
Sebelum bertemu dengannya diPerbatasan Waktu



P/S : Aku sering memasang angan untuk membina istana indah. Dia sebagai RAJA dan aku sebagai RATU. Biarpun istana itu hanyalah pondok kecil, aku tahu bahagia akan ada disitu. Yang dinanti bukanlah lamaran dengan batu permata, cukuplah akad dan janji yang setia..

TAKDIR ALLAH ITU INDAH~

No comments:

Post a Comment