JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, April 23, 2012

monologku...

ada yang berkata,
tulisan aku seperti sebuah monolog diri.
ada yang mengakui,
tulisan aku adalah apa yang mereka rasa dan lalui,
namun gagal diterjemah pada sebuah rasa dan tulisan.

jujur, mengakui,
selalu aku menulis untuk memujuk sekeping hati.

aku percaya.
bahawa manusia, tak selalunya memahami.
walau dengan bahasa dan cara apa pun,
acap kali manusia hanya gagal mengerti.

dan,
penulisan aku,
bukan medium untuk membuat mereka memahami,
kerana penulisan hanya sebuah bahasa bisu.
menulis adalah seperti penghubung dari dunia dan rasa yang nyata. :)
menulis hanya untuk berkongsi.
meluah sebuah rasa,
memujuk sekeping hati.

dan
bila ada yang merasai,
lewat sebuah tulisan seorang hamba seperti aku,
semoga itu sedikit sebanyak menyedarkan aku dan kamu,
bukan hanya kita yang melalui dan merasai,
suatu yang namanya ;
ujian hidup.

menulis,
untuk mengajak diri,
melihat dan mencari sisi positif,
disebalik sebuah ujian kehidupan.
jika ada yang baik,
ambillah,
jika ada yang kurang baik,
maka tegurlah.


may Allah bless. :)

No comments:

Post a Comment