JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, April 9, 2012

REDHA ILAHI

Ku akui diri ini dahulu seorang yang berkira-kira dalam menentukan pasangan . Kini aku bukanlah seorang wanita yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud dimana-mana. Tetapi, aku juga mempunyai keinginan yang bakal dinobat sebagai ahli syurga dan ada lelaki memimpinku ke arah tuju yang satu.

Tidak perlu engkau memiliki wajah setampan Nabi Yusof a.s yang mampu membuatku terpikat. Andainya engkau jodohku yang tertulis di luh mahfuz, Allah pasti akan mencampakkkan rasa kasih sayang didalam hatiku, jua hatimu. Itu janji Allah.

Permintaanku tidak banyak, cukuplah dirimu dan seluruhnya pada mencari redha Ilahi. Bahkan aku amat bersyukur pada Ilahi, kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangatmu, menghulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah. Itu impianku.

Aku tidak mengharapkan engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku. Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu. Kerana dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku keranaNya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta insan biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di Syurga.

Aku juga tidak ingin dilimpahi kemewahan dunia. Cukuplah dengan kesenangan yang telah diberikan ibu bapaku dahulu. Apa guna kau menimbun harta untuk kemudahanku sekiranya harta itu membuatkan aku dan kau lupa tanggungjawab kepadaNya. Biarlah kita hidup dibawah jaminan Allah. Itu lebih bermakna bagiku..

No comments:

Post a Comment