JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, January 7, 2014

Terkedu..tergamam..terkejut


Panggilan dari seorang kawan lama menggegarkan hp aku...dengan sapaan "waalaikumsalam" aku terus jawab...dengar suaranya happy sebab seperti biasa la bila lama tak berbual di talian..tanya khabar..tanya kehidupan..biasalah kan kalau bila berbual..masa tu aku on the keipoh..aku ingat dia ada kat Melaka..tak der rezeki nak jumpa....dalam pada tu aku dikejutkan dengan kes penceraian dengan suami dia..ya Allah terkejut bukan main lagi...terus tersentap..bila mana usia perkahwinan baru mencecah 5 tahun..dugaan demi dugaan yang dia hadapi..MasyaAllah begitu sekali dugaan hebat yang dia tempuh...dalam usia meniti rumahtangga tu belum lagi dikurniakan cahaya mata..

rezeki Allah siapa sangka dalam penceraian tiba-tiba dia dikhabarkan berita gembira yang dia disahkan mengandung 2 bulan..macam mana tu? macam mana dia nak teruskan kehidupan setelah apa yang dilalui tanpa sebarang sokongan dan kasih dari insan bergelar suami...

aku yang masih memikirkan kehidupan dia...ingin ku bantu apa yang perlu..ingin ku lihat dia bangun sekuat yang boleh....insan yang bergelar suami telah dibuang jauh..sebab kepercayaan yang diberi di nodai sama sekali...sabar wahai sahabat... Allah sentiasa ada bersama insan yang teraniya...aku sedih ..dan simpati dengan mahligai yang nampak indah tapi penuh dengan racun dan duri...
semoga dia dan baby dalam kandungan sihat....tolong dia ya Allah....

No comments:

Post a Comment