JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, May 25, 2010

.REALITI.

.REALITI.
Jujur aku katakan, ketika ini, hanya Allah sahaja yang mengerti apa yang aku rasai.
Buat apa aku nak tipu emosi aku.
Benar, aku sedang menangis!
Benar, aku sudah menangis!
Benar, aku akan menangis!
.REALITI.
Kali ini, aku tahu bukan aku seorang sahaja dalam emosi.
Semua orang.
Apa magis nya ukhwah ni ???
Perit kali ini, luar biasa bisa nya…….
.REALITI.
Memang aku nak berundur.
Aku takut aku tak da kekuatan seperti dulu.
Aku takut aku tak da keriangan seperti dulu.
Percayalah, semua akan jadi lain.
Masa aku, sudah lunaskan semuanya.
.REALITI.
Ukhwah ini dibina tanpa dijangka mahupun disangka.
Ukhwah ini dibina sambil menuntut mahupun berkongsi ilmu.
Ukhwah ini dibina atas hormat mahupun kasih.
Ukhwah ini dibina kerana aturan ALLAH yang ESA !!!
.REALITI.
Terima kasih kerana menerima aku seadanya~
Terima kasih kerana sentiasa memahami, menghormati dan mengasihi sesamanya~
Terima kasih atas segala-galanya~
.REALITI.
Ampun maaf atas segala kekurangan~
Ampun maaf atas segala kata-kata yang menyakitkan~
Ampun maaf atas gurau senda yang melukakan~
Ampun maaf atas segala-galanya~
.REALITI.
Aku titipkan pesan ini pada mereka,
Jangan sesekali lupa asal-usul kita.
Jangan sesekali kesal dengan kisah kita.
Jangan sesekali alpa tanggungjawab kita.
Jangan sesekali lupa mereka yang banyak berjasa.
Aku yakin,
Mereka manusia yang sayangkan ukhwah ini !
.REALITI.
Ya Allah,
Kau permudahkan bagi mereka segala urusan.
Kau ganjari bagi mereka kejayaan yang terbaik.
Kau limpahi bagi mereka rahmat dan kasih sayang Mu.
Ya Allah,
Kau satukan lah hati kami.
Kau pelihara lah ukhwah kami.
Kau berkati lah kami.

No comments:

Post a Comment