JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, May 27, 2010

SaBaR + ReDha + HikMaH




'Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang beriman.'- surah ALI IMRAN:139...


Ayat ini aku perolehi daripada seseorang yang pernah berikan aku kekuatan dan semangat suatu ketika dahulu. Dan aku gunakan untuk menguatkan hatiku yang penuh kesedihan, kedukaan dan moga semangatku akan kembali seperti dulu. Ada kala aku berada di atas, ada kala aku jatuh tanpa menyedari dari mana kesilapan itu terjadi. Rebah di sejadah memohon pertolonganNya. Lemahnya aku sebagai manusia yang tak pernah lari dari dugaan Ilahi. Pasrah... Redha... itu sebaik-baik penyerahan diriku pada Allah swt.

'Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukupkan pahala tanpa batas.' - surah Az-ZUMAR:10


SABAR+REDHA=HIKMAH!

Sabar dan redha atas sesuatu itu, kerana hikmah itu akan datang bila sabar dan redha itu datang dari hati yang ikhlas... ;)

Terimalah segalanya dengan sabar dan redha. sesungguhnya Allah Maha Mengetahui atas segala yang diaturNya....

1 comment: