JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, August 6, 2010

penat Nyer menjaga..

salam
jam 3:25 pm
6/8/010

mata aku NganTuk....
huhuhu...
aku baru lepas request shipment utk customer samples
bnyak benda lain nak settle.....

dlm ke"busy"an yang meLanda nie...
sempat gak berfikir aboUt something,..
dan tercETUSlah persOalan2 yg kadang-kadang aku takde penyelesaiannya

aKu mula berfikir... diMana silapnya...kenapa jadi cam ni....duLu ok je....
seKarang ni cam RumiT je~


apa yg aku nak citer sebenarnya ni....????aku Pun dah cOnfius...huhuhu....
td aku ader borak ngan member aku...pasal Susah kalu nak puaskan hati suma pihak...tak mampU...
before ni dia ada "prObLem" tP tak pasti nak share Ngan aku x......akhirnya....berbicara...satu demi satu aku cuba singkap...
huhuui....apa yG dia rasa lebih kurang ja apa yg aku rasa.... DUNIA PERSAHABATAN... adakalanya kita rasa kita dah cukup kenal insan yG kita gelar
SAHABAT+RAKAN+TEMAN+KAWAN...... tp pada hakikatnya... tidak...aku cuba g tau dia.. hari2 yg kita tempuh nie... adalah hari untuk kita kenal sapa sahabat kita.. dan hari2 adalah hari2 untuk perubahan.... jd tak de yg TetaP......jD sahabat2 kita ni akan berubah dari semasa ke semasa... mungkin disebabkan environtment n pergaulan harian buat semua orng berubah.. dalam sedar n tak sedar....

ayah aku penah pesan... walau ape sekalipun jGn pernah sakitkan hati orng... walaupun orng tu kite tak suka.. tak kira la laki ke perempuan... cakap elok-alok ..." aku pengang kata2 tu... tP adakala aku tak mampu...tewas gak... sebab aku tak tahan.. kesabaran aku ada batas.. KORANG pun mesti x leh tahan kan....tuk jg ati suma org??? MUSTAHIL!! aku cuba Tuk jaga ati suma... x sakitkan ati orng... tP kadang tak bErjaya.... sbb dah terlalu lama aku tahan rasa tu... SETIAP KALI NAK SAKITKAN ATI ORNG... MESTI INGAT AYAH... AKU SAKITKAN ATI ORG BERSEBAB.. XDER NIAT SEBENARNYA... AKU BERTINDAK BILA AKU RASA CAM AKU DAH KENA "KANSER" COZ akhirnya rasa sakit tu aku yg dapat akibat terlalu jG perasaan Org....
aku pUn sedar... kadang2 aku pun selalu sakitkan ati orng... dan Org2 tu pun bnyak bersabar ngan aku... NI LA adat hidup di dunia SAKIT N DISAKITI....!!! MENJAGA TP TAK TERJAGA!!!

biar la orng nak kata per pun..... aku dah terlalu penat untuk buat baik ngan semua... huhuhu...
aku takde niat utk tuntut kebaikan yg aku buat dengan mengharap balasan yang baik jugak....cuma aku pelik... kena org tak leh berfikir.....??? kadang2 rasa diri ni cam bOdoh gila.... asyik ikut jer cakap orng ....nak jaga ati punya pasal... sampai tak dibEri ruang tuk jadi diri sendiri..... ni la pRoblem aku sekarang....[aku ni cakap jer lebih... tak sampai ati pun nak terus sakitkan ati orng]...
tp plz la... jgn paksa aku wat camtu....
aku tak nak Ingkar pada Pesan ayah aku.....cam ner??....
apa yg aku leh wat sekarang...
TERUS BERSABAR..
TEBALKAN LAGI DINDING KESABARAN TU ..bg aku
DENGAN BERSABAR Jer
eVERYTING will Be FIne...
insyaallah....(AL SOBRU MINAL IMAN)

No comments:

Post a Comment