JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, January 10, 2012

mudah-mudahan

Assalammualaikum wrt wbt...

(coretan pagi Selasa di awal pagi...)

Kalau kita menginginkan yang baik, buatlah diri kita jadi lebih baik. Jika kita ingin meraih cita-cita, buatlah diri kita menjadi ideal. kalau kita ingin mempunyai sahabat yang lebih baik, buatlah diri kita menjadi sahabat yang lebih baik. Jika kita ingin bekerjasama dengan orang yang mempunyai nilai, jadikan diri kita sendiri lebih bernilai.Kalau kita ingin memasuki berbagai kedudukan dan keadaan yang lebih menyenangkan, buatlah diri kita sendiri menjadi lebih menyenangkan. Jika kita ingin dicintai pasangan hidup kita, buatlah diri kita menjadi orang yang mencintainya lebih. Mungkin kita akan bertemu dengan orang-orang yang sukar difahami, namun tetap berikanlah diri kita yang terbaik, meski itupun tidak akan pernah memuaskan hati semua orang.Pada akhirnya, perkaranya adalah antara kita dengan Tuhan, bukan antara kita dengan mereka. Namun tidak ada alasan bagi diri atau keperibadian kita untuk menjadi mentah, tidak berbudi atau tidak berkembang. Dengan kesedaran akan ego atau "aku" dalam diri kita, teruslah membentuk diri kita menjadi yang terbaik. Jangan takut dikatakan egois, bila diri dan keperibadian kita dicintai banyak orang dan Tuhan.



Mudah-mudahan sedikit sebanyak mengubah persepsi ego yg selalu dikaitkan dengan negatif.Tak semua yang baik itu akan menjadi baik pada semua orang & tak semua yang tidak baik itu akan menjadi tidak baik pada org lain.Sama-sama kita renungkan,hidup kita INDAH apabila kerana-Nya.. Waallahualam..Syukran..

No comments:

Post a Comment