JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, March 8, 2012

Yang mencipta~

Episod hidup ni cepat betul berubah-ubah.. kadang-kadang belum habis episod 3 dah masuk episod 5,cepat sangat sampai tak sempat aku nak berlakon dengan baik dalam setiap episod.. tapi aku hanyalah pelakon utama yang memainkan watak diri sendiri yang dipinjamkan.. jadi aku hanya menurut pada skrip kehidupan yang telah ditetapkan dari episod azali lagi.. walaupun memainkan watak diri sendiri tapi seringkali jugak terasa sukar untuk menghayati...,kenapa? Mungkin kurang keyakinan, kurang pengalaman atau kurang pedoman.. sedangkan lamparan khazanah alam teratas telah lama tersurat, tapi tetap terlupa untuk mengambil sedikit ayat-ayatnya menjadi skrip-skrip tambahan dalam setiap lakonan dan pertuturan..

Yang mengetahui apa yang diciptanya,Yang mengenali apa yang dilihatnya..Yang mengerti apa yang ditanya, Yang memberi setiap apa yang dijanjinya...Aku menanti dengan penuh kegembiraan, bukan menjauhi dengan penuh kesusahan..aku berjanji dengan penuh keinginan, aku bersungguh dengan penuh keinsafan...Bulan yang memberi seribu pengertian, keistimewaan, keajaiban, dan ketenangan...datanglah kepada aku sekiranya masa kisah ini masih belum berakhir...

p/s : Insyaallah

No comments:

Post a Comment