JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, August 8, 2012

Lemah nya IMAN aku

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.
syukur diberikan peluang utk memberi manfaat kepada orang lain oleh itu rebutlah sementara masih hidup.
Pagi nie aku agak terkilan dengan sesuatu..terkilan sebab aku tak mampu nak menegur apa yang aku nampak..Ada rakan sekerja yang tidak puasa makan dalam kereta dan merokok di smoking area, lepas tu siap masuk kantin lagi..Subhanallah, memang memula nampak nak tegur tapi sungguh, iman aku lemah sangat..tak mampu nak lontaran kata-kata. Hanya mampu menegur di dalam hati.Mungkin dia orang melayu tapi bukan agama islam kot.

Aku pun bukanlah alim dan masih lagi merangkak-rangkak memperbaiki diri. Sama-sama kita perbaiki diri kita ye. Ambil peluang ramadhan kali ini untuk mengubah diri kita dari baik kepada lebih baik. InsyaAllah..

Salam Ramadhan, salam kasih sayang buat semua.

No comments:

Post a Comment