JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, August 30, 2012

Lagu klasik favourite aku


L )
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intailah kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan

( P )
Anak cina pasang lukah
Lukah dipasang di Tanjung Jati
Di dalam hati tidak ku lupa
Sebagai rambut bersimpul mati

( korus )
( L )
Batang selasih permainan budak
Daun sehelai dimakan kuda
Bercerai kasih bertalak tidak
Seribu tahun kembali juga

( P )
Burung merpati terbang seribu
Hinggap seekor di tengah laman
( L )
Hendak mati di hujung kuku
Hendak berkubur di tapak tangan

( L & P )
Kalau tuan mudik ke hulu
Carikan saya bunga kemboja
Kalau tuan mati dahulu
Nantikan saya di pintu syurga


aha.. aku teringat masa aku baru habis sekolah dulu, aku disuruh menyanyi duet lagu ni dengan pak uda aku waktu cousin kahwin. Pastu kena puji sebab ade yang cakap suara aku macam saloma ahaiiii……..;)
aku pun minat lagu nie. kalau tengah mood jiwang-jiwang je dengar lagu nie..
cerita gurindam jiwa nie sedih sangat tau! aku tengok banyak kali pun nangis. memang latifah omar dan nordin ahmad pasangan romantik kat filem. aku memang minat tengok filem-filem melayu lama nie.

wah!
Apa-apapun pun nordin ahmad memang hensem la.... muka lelaki melayu asli. (dia hero klasik yang aku minat)..
Apa-apapun lagu ini tersangat indah susunan muzik dan liriknya yang menggunakan konsep pantun. ia menceritakan betapa rasa kasih sayang di antara suami isteri itu terlalu dalam. wah! sangat romantik~

No comments:

Post a Comment