JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, September 3, 2012

Pujianmu ku hargai

Bismillahirrahmanirrahim...

syukur pada kurniaan nikmatMu, tidak terhitung banyaknya. Alhamdulillah...

sudah kerap mendengar, kata- kata ini datang, sama ada hadir dari bicara terus seorang rakan lelaki. "senyumlah sikit..masam je"
atau pun dari suara yang berbisik di sekeliling... pastinya dari LELAKI. " dia tu tak bermasyarakat langsung..." , "sombong betul la.."

terima kasih. aku rasa, kata-kata itu semua adalah sebuah pujian.


selalu mendengar suara berbisik-bisik... "sombong betul dia tu" ,"kuat menjeling!! ,"susah sangat nak senyum kat lelaki" ,"hidung tinggi!".... "garangnya!"..

banyak lagi.terpulang pada semua untuk menilai diri ini. aku tak kisah. tak terkesan pun. dah lali telinga mendengar.

senyuman ini sangat mahal untuk semua - lelaki.

dan cuma nak perbetulkan sedikit persepsi yang sedikit melencong~

aku mudah di bawa berbincang. boleh bekerjasama dengan lelaki dalam sebarang TUGAS, tak ada masalah.

BUKTINYA?

banyak program ,teamwork & training dah aku laksanakan, pastinya perlukan kudrat dari yang bernama LELAKI.

aku bukanlah anti-lelaki.tidak. cuma,batasan itu harus perlu dan ada.

MAAF. ini lah pendirian aku. tak terima? TERPULANG.

yang aku utamakan.. nilaian RABBI, bukan nilain korang semua.

P/S : MAHALKAN DIRIMU WAHAI WANITA MUSLIMAH, itulah LABEL sebenar kita. setiap orang diberi masa untuk membawa satu PERUBAHAN~

jalan TAUBAT itu terbuka, kesalahan dan dosa silam adalah sempadan JAHILIYAH ke daerah yg lebih INDAH, ingatan untuk diri ini juga :)

No comments:

Post a Comment