JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, September 24, 2012

Rahsia Kebahagiaan Rumah Tangga Rasulullah


~Sunnah Rasululullah s.a.w bagi pasangan yang baru berkahwin..suami meletakkan tangan di ubun kepala isteri,dan berdoa :
"Ya Allah aku memohon kepadaMu kebaikkannya dan kebaikkan segala yang Engkau ciptakan pada dirinya..Dan aku berlindung kepadaMu daripada keburukkannya dan segala keburukkan yang Engkau ciptakan pada dirinya..(Riwayat Abu Daud)~


praktikkan ek? :)
Kalau ikut psikologi pun tindakan ini membuatkan isteri merasa tenteram dan tenang lantas mengikut semua cakap suami dan menanamkan sayang pada suami. Hehe

No comments:

Post a Comment