JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, September 11, 2012

Kelemahan itu penyakit , perlu diubati

" Kalau aku keras hati , jangan didik aku untuk menjadi lebih keras .. !!
Kalau aku degil , jangan didik aku untuk menjadi orang yang bertambah degil .. !!
Kalau aku ego , jangan didik aku untuk menjadi bertambah ego .. !!
Kelemahan itu penyakit buatku .. penyakit perlu diubati , begitu juga kelemahan kita perlu perbaiki . jangan kerana penyakit ini , ia mengundang kronik pada yang lain . Aku belajar untuk melawan penyakit ini , kalau tak mampu untuk menjadi ubat penyakitku ini janganlah menambahkan kerosakan penyakitku ini "

"..Komunikasi..Berbincang.."..saat aku rasa sangat bersedia untuk berbincang dengan cara baik..

Semoga bakal suamiku seseorang yang saling melengkapi aku ..membimbing aku untuk menjadi yang lebih baik..bukan membuatkan aku hanyut sendiri ..baru aku tahu kenapa dan mengapa banyak masalah tak selesai dengan baik..baru aku tahu kenapa dan mengapa manusia hidup saling menyimpan rasa sendiri..baru aku tahu,kenapa roda tu berpusing..baru aku tahu kenapa dan mengapa ramai antara kita saling berpecah..baru aku kenapa dan mengapa hubungan silaturahim mudah terputus walaupun bertahun lamanya saling mengenali..baru aku tahu,kenapa dan mengapa ramai keluarga berpecah belah.. baru aku tahu,kenapa dan mengapa ramai antara kita tak belajar untuk belajar membersih hati sendiri..baru aku tahu kenapa dan mengapa , fail-fail kes harian kita masalah tertimbun..fail-fail kes ni gak yang tak tutup-tutup..kenapa masih tak selesai .. ? cerita dunia..memang takkan selesai.. biar Allah yang menjadi hakim kita .. Allah tu maha adil..jangan kita menyimpan dendam..jangan kita menyimpan marah berpanjangan..biar mungkin orang-orang senang membuat kita terluka,asalkan kita jangan buat orang sudahlah..ingat ye cik nurbayah ye..jangan marah orang yang menyakiti hati kita,biarlah..asalkan aku tak buat kesilapan yang sama pada mereka .. sabar ye cik nurbayah..Allah kan ada .. ^_^

No comments:

Post a Comment