JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, September 1, 2010

Aku Sombong ??..hmmm~~





Kawan-kawan aku tak kiralah zaman belajar atau zaman bekerja nie pernah kata aku ni sombong.Tapi aku tak ambil kisah lgsung sbb aku tak pernah rasa aku ni sombong.Tapi kalau dah tak kenal aku mestilah orang kata aku sombong,.aku rasa terpangggil utk menerangkan perkara yg sebenar.Aku tak sombong dan aku tak mahu memiliki sifat yg demikian itu.Aku cuma mahu bersikap berhati-hati dlm pergaulan dgn Sejujurnya, kawan aku ramai..tak kiralah waktu sekolah rendah,menengah dan waktu zaman belajar dulu.Kwn yg kenal melalui alam maya ramai sikit,I tu pun sejak aku ada facebook dan blog ni.

org cakap, muka aku nampak sombong. Cara aku nampak sombong. Dia cakap jenis yang macam nampak 'pilih bulu'. Yeesh. Cukup tak suka orang cakap aku sombong lah. Weh sumpah weh, aku tak sombong langsung dowh. Aku cukup anti orang yang sombong. Aku tak pernah sekali pun dalam hidup aku, aku nak pilih kawan. Aku kawan/tegur je dengan semua orang.

Bukan aku tak bercampur pun…tapi mungkin di tempat kerja aku memang jenis wat kerja sorang-sorang..dok dalam lab settelkan project yang boss bagi..bukan dalam kelompok pun…aku buat kejer aku jer..aku tak kacau orang pun..aku tak menyusahkan orang..
Cuma.. aku agak tak berapa suka orang label aku itu ini just because kamu tak kenal aku macam mana. Kenal/kawan lah dulu beb. This implies to everyone out there yang suka sangat judge orang lain sebelum kenal.

Takde la, sebab to be honest with you, aku agak penat dah la dengar orang asyik cakap aku sombong dan sebagainya. Yang kelakar tu sebab orang orang yang cakap aku sombong tu semuanya yang tak pernah berbicara dengan aku walau sebutir perkataan. I mean..cakap borak betul betul lah. Bukan setakat tahu nama aku. Haihh.. Manusia manusia.. Suka betul judge orang.


How am I supposed to say hi to you if I don't even know youu? Hmm... Kamu nak kenal/nak kawan dengan aku, kamu lah yang tegur aku dulu.. hee ;p
Eh cop..ke sebab aku tak bercampur orang sangat? Erkk..

Ohh. Rightttt.

Lupa. Aku pemalu sebenarnya. Tapi bukan sombong! (There's a huge difference between sombong and pemalu hokay!)

And I said "Ek elehh..just because aku senyap and pendiam doesn't mean aku sombong! Aku pemalu dowh. Aku kena orang yang tegur aku dulu lah. Sebab nanti aku akan rasa macam malu-sebab-rasa-macam-orang-tu-tak-nak-kawan-dengan-aku-pun-sebenarnya. So sebab tu aku senyap je. There's a fine line between sombong and pemalu, ok! And kalau orang Hye kat aku, aku Hye je lah balik. Kau pun tahu kan, clique aku macam mana. Bukannya anak raja pun. Semua yang jenis rilex rilex je".

But..what I wanted to stress about here is that..I don't really like it when people always always always misjudged me before they even know me. Sangat selalu. Sampai dah biasa dah dengar. Dan dah malas nak layan.

Ada yang cakap sombong. Ada yang cakap garang. Ada yang cakap err...let's not mention it here. Because I don't like it. Cuz I know I'm not! =P

Tapi bila dah kenal, haaa baru tahu siapa sebenarnya nurbayah nih. =P
Aku berani cakap macam tu sebab dah ramai dah yang aku dengar..
Aku bukannya tak boleh nak bergelak ketawa dgn kwn-kwn aku bukan juga aku tak boleh nak bercerita dan berbual Mungkin 'sombong' yg org nampak pada aku tu ialah sikap hati-hati aku..,kerana alhamdulillah aku diberi sedikit nikmat iaitu mampu bergaul dgn semua jenis org tapi aku taknak menggunakan alasan 'just friend' utk aku terlalu
rapat.

Dlm kesempatan ini juga,aku mohon 1001 maaf jika perangai,tingkah laku dan akhlak aku sumbing pada kaca mata anda.Sejujurnya,aku seorang yg mudah memberi maaf tetapi susah utk meminta maaf.Bagi aku,jika aku tak bersalah apa perlunya aku meminta maaf.Jadi kpd sesiapa yg pernah terasa dgn sikap aku, ,aku mohon maaf.Selepas ini aku akan lebih berhati-hati dan memperbaiki akhlak aku.Kesimpulannya,aku bukannya sombong terutamanya kpd mereka-mereka yg mengatakan aku sombong ,tapi aku cuma berhati-hati.Persahabatan(ukhwah) seharusnya menjadi sesuatu yg dpt mendekatkan kita kpd Allah,bukannya menjadi penghalang utk mendekatiNya.Harap maklum.Maaf lagi sekali.

No comments:

Post a Comment