JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, September 26, 2013

Merenung diri

Assalamualaikum


Allah menganugerahkan mata untuk melihat..walupun mata saya makin lama semakin kabur tapi bersyukur masih dapat melihat seperti orang lain..saya melihat berbagai jenis dan ragam orang.tak perlu melihat terlalu jauh.lihat mereka di sekeliling kita sudah cukup memberi pengajaran.berdepan dengan orang yang sangat angkuh dengan pangkatnya,riak dengan kelebihannya dan sombong dengan apa yg ada..nauzubillah..semoga saya terhindar dari semua ini..dulu saya selalu inginkan yang hebat.bagi saya hebat buatkan orang hormati saya..tetapi setiap kali mengamalkan "muhasabah diri" sebelum tidur ada ketika air mata laju mengalir..Ya Allah aku bukanlah siapa-siapa..ceteknya ilmu di dada..biarlah orang memandang rendah pada pangkat kita, biarlah orang bersangka buruk pada kita, biarlah orang lain fikir mereka lebih hebat dari kita..kita hanyalah hamba yang sangat kerdil..sedangkan Nabi junjungan tidak pernah sekali pun bersikap riak dan menunjuk-nunjuk..


tatkala merenung diri hati bertambah sedih..sudah ramaikah yang terluka dengan kata-kataku?

No comments:

Post a Comment