JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, September 6, 2013

pinjam semangat

Assalammualaikum..
Saya suka berbual dengan makcik-makcik cleaner kat sini
nampak bahagia sangat.
 
Bersembang dengan diorang ni pun buat dada rasa lapang.
Gelak macam tak ada masalah.
 
Senyum macam dunia terlalu suci.
Semangat ini yang saya pinjam.
Semangat ini yang buat saya pertambah rasa syukur.
 
Betul!!
 
Gaji dia lebih kecil.
Tapi dia dapat mengawal dunianya.
Dia tahu mana tempatnya.
Dia sedar tanggungjawabnya .
 
Tabik spring!!!
 
Lagipun, saya memang suka bercampur dengan orang yang kerjanya berpanas panasan
 
daripada yang kerjanya di dalam dingin ciptaan manusia ni.
Semangatnya lain
Imannya lain
Mutunya lain
 
yang paling penting,
bahagianya dasyat.
 
tak pernah merungut duit tak cukup
tak pernah merungut kerjanya panas
 
 
Pinjam semangat ye Cik!
 

No comments:

Post a Comment