JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, September 12, 2013

saya benar rindu

Assalamualaikum wbt...

kita selalu rasa diri kita terlampau betul hingga kadang-kadang tanggapan kita pada orang semuanya negatif..apa orang buat semua salah..serba tak kena..memang lumrah manusia macam tu..walau berkali bermuhasabah diri tapi masih sama.masih memandang rendah pada orang lain..hebat sangatkah kita?tinggi sangatkah ilmu kita?

siapa kita untuk menilai orang lain..belajarlah menerima baik dan buruk orang lain..kita bukan terlalu sempurna..belajarlah menyayangi dan menghormati sesama insan..jangan dihina mereka yang masih belum sempurna hijrahnya,masih belum sempurna menjadi muslim sejati..berdoalah satu hari nanti mereka akan berubah dan mungkin lebih baik dari kita


cubalah..


Allah mendengar setiap doa kita..sabarlah.


saya rindukan hidup tanpa ada dengki,iri hati,cemburu,syak wasangka...saya rindukan persahabatan dan persaudaraan yang jujur,telus,saling menyayangi dan menghormati..saya benar rindu..

No comments:

Post a Comment