JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, June 5, 2012

GERAM TERLAMPAU



Assalamualaikum semua..=)

Ke ‘busy’ an melanda, bagai tiada henti. luangkan masa untuk berblogging waktu nak balik jer la. Banyak cerita aku nak cerita. Setiap hari ada je luahan yang aku nak buat. tapi... semua ke laut dek ke ‘busy’an yang terlampau..

Tapi ! hari nie seriously! aku memang tak tahan. even dah cerita dengan orang apa yang aku rasa aku still grrrrrrrrrrrr (geram terlampau). sebelum kata-kata amarah aku dihembus, aku nak korang yang "terbaca" blog aku nie tau, aku bukanlah manusia yang baik, 100% patuh pada agama.. namun aku sedang berusaha ke arah itu.. aku perlukan kekuatan. yerlah dah bertahun hidup dengan ISLAM yang biasa-biasa.. aku nak juga rasa keMANISAN IMAN..KEMANISAN DALAM BERAMAL kepadaNYA.. bila peluang untuk mendalami ilmu agama itu ada, insyaALLAH aku akan cuba untuk tak melepaskannya. Haaa... tapi hari ni aku rasa "sakit" gila ! Entah kenapa la terdetik rasa geram ngan sorang mamat pagi tadi kat tempat kerja la. Mamat sorang nie ibarat ustaz la (konon nye)memang sinonim ngan isu POLITIK. tak kisah la. Dalam Islam pun ada politik, tapi biarlah kena pada caranya. Before nie aku boleh tahan lagi. Tapi tadi.. aiii! rasa nak lari jer dari tempat tu bila dengar kata-kata yang tak sepatutnya dari mamat tu.

ustaz yang sorang ni dah kenapa???? melalot jer cakap.. sorry la. kalau aku berbahasa kasar. aku tak tahan. Kenapa mamat nie nak kutuk-kutuk orang lain (ORANG BESAR NEGARA). No body is perfect! kenapa mamat semudah ABC nak cakap negatif pasal orang tu. Sampai MUFTI pun engkau lanyak! alamak ter "ko"sudah. Sorry. Aku tau, kadang-kadang memang tak dapat dinafikan ada individu tu buat salah bagai. tapi siapa kita nak menghukum. dah la kita tak suka, kutuk pulak. mana la perginya pahala bagi tu... hurmmm .. Hanya DIA yang TAHU. Yes! aku pun kadang-kadang tak setuju ngan sikap orang-orang besar nie , tapi siapa kita. Tak perlulah kita nak hasut atau "menyedarkan" orang lain untuk membenci orang-orang besar itu.. kita patutnya berdoa agar mereka melaksanakan seperti yang sepatutnya dan berpengang teguh pada ISLAM. ucapan kita satu DOA. kau pun tau kan…

plzz la mamat. aku BOSAN dengan politik KOSONG nie. Aku nie kalau yang tak suka diam je, tak cakap lebih-lebih pun...

Kepada anda yang terbaca & tak puas hati ngan luahan rasa aku nie, aku menyusun jari 10 mohon maaf. Ini hanya luahan rasa aku.. sesungguhnya, aku ini hambaNYA yang serba kekurangan...

SEKIAN adanya.....~~

No comments:

Post a Comment