JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, June 13, 2012

Mulut manusia....

Pengalaman dari seorang AKU,,,

Kenapalah manusia ni tak pernah nak tutup mulut dan berdiam diri??..
Kerja nak menghina orang, mengumpat, memfitnah dan mengata...
Dah takde kerja, cari kerja..
Tak tahu perkara yang sebetulnya, tapi suka sangat nak menyampuk..
Hobi menyibuk hal orang + jaga tepi kain orang..
Kain sendiri terkoyak dia tak sedar pulak..
Aku heran betol la..

Yang suka sangat melabur saham JAHANNAM tu nape??
Pergi la buat amal banyak-banyak,, lagi bagus..
Duk menjaga kain orang watpe??
tak payah nak risaukan kain orang lain..
Jaga kain sendiri pun dah cukup bagus..
Jangan bagi kain sendiri tu koyak.. koyak kang diri sendiri pulak yang susah..nak kena jahit kain tu lagi..

Yang suka mengata orang tu, tau pulak dia marah bila orang mengata diri dia..
Tapi bila dia mengata orang..amboi bukan main sedap lagi..sampai waktu solat tiba pun die tak sedar..

Sedarlah...jangan suka sangat nak ambil tahu hal orang..
Jagalah sikit perangai tuh.. jangan sampai diri sendiri yang terkena !!


No comments:

Post a Comment