JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, June 12, 2012

gOSSIP is not cool dear:)

Manusia.

Bila cakap pasal manusia,manusia mudah lupa.Bila cakap pasal manusia,manusia tiada yang sempurna.Bila cakap pasal manusia,kite akan lebih bercerita tentang hal hal buruk (mengumpat).Bile dengar hal hal buruk,our respect towards them akan turun.


Tapi kadang kadang kita tak sedar yang kita jugak mungkin pernah buat perkara yang sama atau pernagai kita pun macam lebih kurang dengan orang yang kita umpatkan dan pernah bayang macam mana rasanya bila orang lain pulak bercakap tentang keburukan/aib kita.



Entah.

Bila aku dengar keburukan manusia lain,i just keep comparing myself dengan mereka.Langsung tak pernah nak pandang rendah or pandang serong tapi aku hanya doa moga kita sama sama dapat perbaiki diri.


Elakkan bercerita tentang keburukan orang supaya Allah menutup keburukan serta aib kita.Peringatan buat saya dan kite semua


Bukan nak belakon jadi ustazah oke.Langsung tak layak.Hanya nak ingatkan diri sendiri supaya tak rasa seronok atau excited untuk dengar gosip orang lain.
:D

No comments:

Post a Comment