JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, February 6, 2013

hanya satu senyuman


Assalammualaikum

suatu hari nanti aku berharap aku menjadi seorang yang kuat, seorang wanita yang kuat bila dalam kesulitan... seorang wanita yang kuat bila kesedihan, seorang wanita yang kuat bila diduga... dan terus menjadi kuat...
suatu hari nanti aku berharap ketika orang menyakitkan hati ku, aku boleh tersenyum... aku mampu senyum dan terus tersenyum...
aku berharap, suatu hari nanti ketika aku ditimpa hujan, saat tiada payung yang mampu aku berteduh... aku masih mampu tersenyum... senyum dan terus tersenyum...
aku berharap suatu ketika nanti bila aku jatuh ... walau luka dan berdarah aku ingin terus tersenyum... tersenyum dan tersenyum...

sebab...

dengan senyuman itu aku berharap aku dapat menjadi seorang yang sabar, redha dan tabah... kerana segala-galanya terbaik dari sisi Allah jika aku menerima ujian dan cubaanNya dengan hati yang terbuka dan ikhlas...

Ya Allah... engkau jadikanlah aku, dan saudara-saudara ku, ibu bapa ku, bakal suamiku, sahabat-sahabat ku orang yang redha dan ikhlas menerima ujian dan cubaan Mu... Aminnn~~~

tiada yang lebih baik manusia itu dengan redha pada setiap yang dilaluinya... akhirat itulah tujuan kita dan dunia hanya sementara...

janji Allah itu pasti...
tegur aku jika ada yang tersalah... :)

No comments:

Post a Comment