JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, February 25, 2013

Pelangi Kehidupan

Hidup ini unik . Penuh dengan seninya . Tidak selalunya berbunga ceria , tidak juga sentiasa berduri bahaya . Selalunya juga apa yang diharap-harap , tidak pula dinikmat rasa . Apa yang hendak dicampak jauh , itu pula yang dikejar-kejar menimpa . Lalu jika dihayati sebenarnya ia penuh dengan WARNA WARNI KEHIDUPAN . Bagai alam ciptaan Maha Esa ini , ada kurang di sebalik sempurnanya . Dan ada sempurna di celah-celah kekurangannya .


Note : Semua itu untuk kita lebih mensyukuri setiap nikmat yang ada di depan mata kita dan menjadi hamba yang 'Syakura' (banyak bersyukur). Saya bersyukur bila Allah datangkan ujian, sebab bila Allah datangkan ujian kita akan lebih bermuhasabah diri . Bukan maksud saya bila susah je ingat Allah tapi dalam masa yang sama kita bermuhasabah perbaiki diri untuk jadi manusia yang lebih baik.
TAKDIR ALLAH ITU INDAH :-)

No comments:

Post a Comment