JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, March 28, 2013

Allah. rasa itu.

Sabar.

Tiap-tiap hari saya minta pada Allah supaya anugerahkan saya sabar. Tiap tiap malam sebelum tidur, itu yang saya pinta. Saya mintak supaya mampu jadi anak yang baik. Kakak yang baik dan seorang isteri yang baik.

Hari ni, bila saya on pc, nak online, nak buka portal company,tiba-tiba internet buat hal. Line lambat mengalahkan siput berjalan. Nak tunggu satu satu..aishh..tiba-tiba rasa nak marah. Bila da dapat buka portal., pc crash. Mati tiba-tiba. Lagi lar rasa membuak buak. Tengah-tengah online, ada orang panggil minta tunjuk ajar.,. ajar punya ajar susahnya dia nak faham,, aishh. Rasa nak marah lagi sebab antara ramai-ramai,kenapa aku juga yang dipanggilnya.. Rasa masih dapat tahan. Nak duduk jer online balik, member sebelah sibuk Tanya pasal calibration multimeter yang guna tadi..tak tau letak mana da. Rasa nak menjerit jer..kenape la semuanya nak jadi masa ni?? Hati memberontak.

Terus duduk. Urut dada. Sabar nurbayah sabar. Tiba-tiba ingat balik. Bukan ke tiap-tiap malam aku pinta supaya Allah anugerahkan aku sabar. Sekarang ni DIA tengah ajar aku la ni. DIA datangkan macam-macam ujian untuk aku berlatih sabar. Kata nak sabar, Allah bagi ujian sikit..da nak menjerit jerit..da nak marah. Cakap nak sabar sangat. Allah. Rasa macam baru bangun dari mimpi.rasa nak nangis. Kasihnya DIA pada hambaNYA. Memberi ujian untuk anugerahkan kekuatan. Allah. Malu. Pada DIA.

Sungguh cantik aturan Allah. Subhanallah. Perlu check balik hubungan dengan Allah. Banyak yang belum ok. Sebab tu lar, senang rasa nak marah. Sebab hati belum sepenuhnya pada DIA. Allah. *malu sendiri*

p/s~~doakan saya. Moga terus kuat untuk pertahankan rasa itu.

No comments:

Post a Comment