JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, March 20, 2013

Eh, you tak panas ke pakai tudung?

Assalamualaikum!

selamat hari rabu.. semalam aku nak update blog ni dengan banyak cerita. tapi internet kat lab ni slow sangat so terpaksa lah membatalkan niat murni aku tu.. haha.


Ini kisah tudung pulak, macam biasa aku pakai bawal je untuk ke tempat kerja dengan syle paling senang dalam dunia. seminit je dah siap. eh dua minit kot? hehe. sampai je kat company ade vendor aku, dia sambut aku dengan senyum lebar. well, lepas kahwin nie, mestilah senyum kena lebar.

sedang aku sibuk menyemak request form, dia pon tanya aku:

miss, don't you feel hot wearing that"


nie pic gedix aku..hehe tetap bertudung walau nak berposing ;)

ambil tangan menghala ke tudung aku.aku pon senyum je sambil jawab.

"nope. i used to it. i'm a muslim. so, what ever it is i still have to wear it. this's my obligation"

"oh ya? but its nice. i feel like trying too"


aku pandang dia sambil senyum.

"why not. u must be very beautiful"


aku balas. ya. amoi tu memang lawa. kulit bersih. kalau pakai tudung confirm ramai mamat-mamat melayu yang cair.sebenarnya, aku memang dari kecik dah start pakai tudung. mulanya sebab ikut kawan. budak-budak kan senang terpengaruh. bila kawan pakai tudung aku pon sibuk nak pakai jugak. so, bila dah biasa memang tak kisah dah pakai tudung ni.

bagi aku, pakai tudung ni banyak kebaikan dia. biasanya first impression orang terhadap perempuan yg pakai tudung ni baik-baik belaka. tapi tak dinafikan tak semua pakai tudung tu baik. tapi bila pakai tudung, sedikit sebanyak dapatlah cegah aku dari buat benda yg tak elok. ada korang nampak budak pakai tudung clubbing? aku tak tau jugak sebenarnya. sebab aku tak pernah masuk club. hahaha.

dulu aku pernah tanya sorang kawan lelaki aku ni. taste dia memang awek free hair je. aku tanya dia"

"wei, asal eh ko minat pompuan free hair je. yg pakai tudung tak cantik ke?"


"bukan aku tak suka. kalau yang free hair ni, aku peluk dikhalayak ramai pon orang tak pelik sangat.kalau pakai tdung tak bebas pulak. nanti apa orang kata"

see? dari dialog tu pon kita boleh tengok kan.at least kita jaga perlakuan kita depan orang ramai.so,pendek kata walau apa pon kita, bertudung ke, free hair ke, janji kita pandai jaga diri kita kan? as people said, tak semstinya bertudung tu baik.eh panjang sangat pulak entry aku ni. ok lah pen off! tata :)



*less than three*

No comments:

Post a Comment